Sabtu, Januari 10, 2009

KETAHUILAH

Apabila Anda mengenali seseorang adakah, adakah anda sedar dengan hanya  

SEMINIT untuk mengenali dirinya
SEJAM untuk menyukai dirinya
SEHARI untuk menyintai dirinya
Tetapi SEUMUR HIDUP untuk melupakan dirinya.

Oleh itu, hargailah INSAN yang berada di sekeliling anda kerana begitu senang kita mengenalinya tetapi begitu sukar untuk kita melupakannya. Renung-renungkanlah..

3 ulasan:

Toh Chee Leong's Collections berkata...

Pandangan saya ialah kita boleh mengingatkan nama dan tarikh lahir seorang maka sewaktu kita menyebut namanya atau mengirim ucapan kepadanya, jadi seolah dirasakan kewujudan dan dihargai oleh orang yang mengenali dan mengambil berat tentang dirinya.

Putera SM berkata...

Ya.Satu cadangan dan kaedah yang bagus. Kita akan menghargai seseorang apabila kita terasa kehilangannya..Buat Engr. Toh Chee Leong yang akan menyambut hari kelahiran pada bulan Januari 2009 ini, semoga anda sentiasa dirahmati Tuhan selalu..

Toh Chee Leong's Collections berkata...

Terima kasih di atas blessing anda itu. Oh ya!Tidak rasa kendiri sudah mahu menjangkau umur ke ambang 40 tahun. Umur saya adalah tidak rahsia. Saya akan merayakan harijadi ke 39 pada 27.1.2009 (Selasa) yang turut merupakan Perayaan Tahun Baru Cina 2009 (hari kedua). Jika anda di Sibu boleh pergi mengunjungi saya. Ada 'open house' tapi tidak bermaksud pergi buka rumah ayah saya. hahahaaa. Alamat: No.4A, Lorong Indah Timur 1,Taman Grand View, Jalan Teku, 96000 Sibu. No. Telefon Rumah Kampung : 084-338539.