Isnin, Ogos 03, 2009

Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak Yang Baru

Kunjungan saya ke Kuching pada 01 Ogos 2009 yang lepas memberikan saya ruang untuk melihat sendiri bangunan baru Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak secara lebih dekat (walaupun dari luar sahaja).

Pintu gerbang ke bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak yang baru semasa Mesyuarat Majlis Raja-Raja Ke-218 yang berlangsung pada 26-30 Julai 2009.

Pandangan dari sudut kanan mengambarkan pintu gerbang dengan bangunan DUN Sarawak yang baru.

Pandangan dari hadapan jalan masuk ke bangunan DUN Sarawak yang baru.

Pandangan dari jalan masuk ke DUN Sarawak yang baru.

Pandangan bangunan DUN Sarawak yang baru menggunakan mode B/W

Pandangan bangunan DUN Sarawak yang baru dari sisi di Pangkalan Sapi

Pandangan bangunan DUN Sarawak dari atas bangunan Medan Pelita

Sudut pandangan yang mempamerkan tulisan "Dewan Undangan Negeri Sarawak" yang boleh dilihat dari waterfront.

Pandangan bangunan DUN Sarawak yang baru dari jarak jauh.

4 ulasan:

Toh Chee Leong's Collections berkata...

Streamyx line saya baru ok ini hari that why rajinlah saya komen sekarang.

Manalah tahu suatu hari nanti aku pun ada peluang untuk duduk dalam Dewan yang tersergan indah ini. Aku tetap akan curahkan khidmat baktiku secara ikhlas dengan moto Yang Berkhidmat. Itulah wawasan aku mula disemai.

Putera SM berkata...

ya..semoga impianmu tercapai dan terlaksana..

Toh Chee Leong's Collections berkata...

Mudah-mudahan jadi Yang Berkhidmat sepanjang zaman.

aidie berkata...

slm..hello..tiap kali sya tngok bangunan DUN Sarawak,teringt zaman tadika 1996 saya...myb 60% sama mcm bangunan yg saya dan 3 org kawan saya buat untuk pertandingan rekacipta peringkat negeri sarawak anjuran kemas..then get the third place in that competion,,,i am so proud...then when i see that DUN..WOW...!!! I ALWAYS thinking about that..MR Toh..i already cerita wth him..=)